Cum sa ne atingem un obiectiv personal in noul an

 Exercitiu practic

Incepem un an nou si imi doresc ca toti sa il incepem cu cel putin un obiectiv personal maret, tocmai pentru a compensa anul precendent, care ne-a pus in situatii imprevizibile si de criza.

Cu siguranta cu totii avem vise si dorinte pe care dorim sa le materializam, iar in acest sens, vreau sa va prezint un exercitiu de imagerie, care va va apropia tot mai mult de obiectivele voastre.

Imageria promoveaza comportamente orientate spre atingerea obiectivelor,  prin cresterea asteptarilor, sporirea motivatiei si a implicarii emotionale, initierea actiunilor de planificare si de rezolvare a problemelor.

Avand in vedere ca cercetarea cognitiv-sociala (Johnson si Sherman) a constatat ca imagistica mentala a evenimentelor viitoare creste probabilitatea ca aceste evenimente sa aiba loc, haideti sa facem un exercitiu care sa va apropie tot mai mult de atingerea unui obiectiv personal.

Pasul 1 – Setarea unui obiectiv personal

Pentru inceput, luati un loc unde va simtiti confortabili, pe scaun sau pe canapea. Respirati adanc si lent de trei ori si relaxati-va tot mai mult cu fiecare respiratie. 

Tot ce trebuie sa faceti mai departe este ca pe masura ce cititi randurile de mai jos, sa va imaginati cele citite. Pur si simplu relaxati-va si imaginati-va.

Ganditi-va la un obiectiv personal pe care doriti sa il atingeti in anul urmator. Ar putea fi un un obiectiv ce tine de o anumita relatie, un obiectiv educational sau unul legat de munca. Alocati-va 30 de secunde pentru a alege un obiectiv personal si a-l vizualiza cu ochii mintii.

Acum, avand in vedere acest obiectiv personal, as vrea sa va imaginati ca mergeti inainte in timp, in viitor si trece o saptamana … trec doua … trei săptămâni …. patru …

Sunteti acum o luna in viitor si ati inceput demersurile pentru a va atinge obiectivul, sunteti pe drumul spre succes. 

  • Ce decizii ati luat? 
  • Ce actiuni ati intreprins in acest timp? 
  • Ce simtiti pe acest drum catre succes?

Un minut, stati si ganditi-va la intrebarile de mai sus, pe cat posibil, ganditi in imagini.

Pasul 2 – Cresterea motivatiei indeplinirii obiectivului

Mai departe, folosindu-va imaginatia, continuati sa mergeti inainte in timp, pana cand aveti 6 luni in viitor. Sunteti semnificativ mai aproape de atingerea unui obiectiv personal setat. Deja incepeti sa simtiti beneficiile tuturor eforturilor voastre.

  • Care sunt aceste beneficii? 
  • Ce simtiti sa fiti atat de aproape de atingerea unui obiectiv personal? 
  • Observati orice sentimente sau emotii legate de acest moment.

Pasul 3 – Indeplinirea obiectivului

Continuati sa mergeti inainte in timp, pana cand ajungeti la un an.  Acum, v-ati atins pe deplin obiectivul. Ati atins succesul! Incepeti sa va vizualizati:

  • Unde sunteti si ce faceti? 
  • Cu cine sunteti? Ce va spun oamenii? Voi ce le raspundeti?
  • Ce simtiti legat de atingerea acestui obiectiv personal? Ce emotii sunt legate de aceasta realizare? Poate ca exista sentimente de mandrie, bucurie, multumire sau satisfactie.

Pasul 4 – Evaluarea indeplinirii obiectivului

Acum, priviti inapoi la calatoria voastra, la procesul de realizare a acestui obiectiv personal. Priviti toata munca si efortul depus si analizati modul in care v-ati atins obiectivul, pas cu pas. 

  • Care au fost lucrurile pe care le-ati facut, zi de zi, pentru a obtine acest succes? 
  • Ce ati facut la munca? 
  • Ce ati facut in relatiile voastre?
  • Ce ati schimbat intern la voi pentru a obtine succesul? 
  • Cum ati reusit sa depasiti gandurile dificile si obstacolele emotionale?

Luati-va un moment pentru a analiza toate lucrurile care v-au ajutat sa gestionati provocarile care au aparut pe parcurs.

Pe masura ce exercitiul se incheie, respirati adanc si lent din nou.

Concluzii:

Acum ca ati trecut o data prin acest exercitiu, data viitoare sau cu un alt obiectiv personal va recomand sa il realizati cu ochii inchisi, pentru ca imageria sa fie si mai puternica.

Sper ca acest exercitiu va va ajuta in setarea si atingerea tuturor obiectivelor voastre.

Astept feedback-ul vostru si mi-ar placea sa imi spuneti cum a fost pentru voi sa realizati acest exercitiu de imagerie, daca ati invatat ceva din acesta si care ar fi invataturile care considerati ca va vor apropia tot mai mult de indeplinirea unui obiectiv personal setat.

Cu prietenie,

Andreea Busecan

Andreea Busecan

Psiholog Organizational & Coach

Author: Andreea Busecan

Updated: 2021/01/04)