Dezvoltarea relatiilor de munca sanatoase

Zilele trecute am urmarit o prezentare la TedTalks, pe care v-o recomandam si voua (vezi video). In ea se vorbeste despre importanta sanatatii psihice si despre nevoia de a ne obisnui, inca de la varste mici, sa avem grija de ea. Asa cum sanatatea psihica individuala are un impact major asupra succesului personal, si organizatiile au nevoie de sanatate pentru a functiona optim. Sanatatea unei organizatii se observa, in primul rand, in nivelul de incredere existent intre partile implicate.

Este destul de ingrijorator ce se intampla pe piata fortei de munca. Conform statisticilor sociologului David Halpen, increderea a scazut drastic in ultimii ani. In America, doar 34% dintre oameni considera ca ceilalti pot fi de incredere. In America Latina, procentul este de 23%, in Africa 18%, iar in Marea Britanie 29%.

Increderea este o masura a calitatii relatiilor pe care le avem. In ele se reflecta calitatile noastre, dar si aspectele pe care avem nevoie sa le imbunatatim. Pentru a construi relatii productive, avem nevoie sa reducem din comportamentele care duc la pierderea increderii si sa crestem frecventa comportamentelor pozitive, prin exploatarea si dezvoltarea punctelor forte de care dispunem.

Din grija pentru sanatatea relatiilor organizationale, echipa BackToBasics.ro implementeaza un sistem de dezvoltare profesionala si dezvoltare personala a caracterului. Astfel, in fiecare luna, promovam si dezvoltam comportamente corespondente unei trasaturi de caracter. Acestea ar putea fi: munca in echipa, interesul pentru invatare, onestitatea etc. Spre exemplu, in „Luna muncii in echipa” ne propunem sa dezvoltam atributele esentiale pentru favorizarea si optimizarea colaborarii de orice fel. Ea aduce cu sine eficienta sporita, idei mai inspirate si sprijin pentru membri. Una din conditiile de baza a muncii in echipa este increderea.

Pentru a construi relatii bazate pe incredere, avem nevoie sa intelegem din ce este ea compusa. Aici ne vin in ajutor „cele doua C-uri” – caracterul si competenta – ambele conditii necesare pentru castigarea si pastrarea increderii.

Puteti avea colegi sinceri, transparenti, care lucreaza pentru binele echipei, dar daca nu ajung la rezultatele dorite, nu veti avea incredere sa le incredintati anumite responsabilitati. De asemenea, daca aveti persoane care isi ating mereu obiectivele, dar prin inselaciune si prin ignorarea drepturilor celor din jur, nu le veti recunoaste rezultatele, ba mai mult, ii veti cataloga drept persoane cu probleme de atitudine.

Pentru construirea si dezvoltarea credibilitatii, va invitam sa completati chestionarul creat de Stephen Franklin Covey. Rolul lui este sa masoare increderea pe care o proiectam in exterior, prin intermediul a patru factori.

1. Integritate: face referire la valorile si principiile care ne ghideaza comportamentul si care asigura congruenta intre ceea ce spunem si ceea ce facem.

2. Intentii: acestea trebuie sa aiba in vedere bunastarea tuturor si nu urmarirea propriilor interese.

3. Competente: cunostinte, abilitati, pregatirea pe care o avem pentru a ne putea desfasura munca.

4. Rezultate: cuprind efectele muncii noastre, nu efortul depus sau actiunile desfasurate; important este daca am reusit sau nu sa atingem obiectivul stabilit si daca ne asumam responsabilitatea pentru rezultate, indiferent care sunt acestea.

Completand testul, vom constientiza care sunt punctele noastre forte si unde mai este nevoie de imbunatatiri, in ceea ce priveste increderea pe care o proiectam colaboratorilor nostri. Completeaza testul

Va dorim multa sinceritate in completarea testului si succes in atragerea increderii pe care v-o doriti!

Cu respect,

Echipa BackToBasics

Author: Andreea Busecan

Updated: 2019/02/07)