Personal Branding sau Identitatea Personala


“Your smile is your logo, your personality is your business card, how you leave others feeling after having an experience with you becomes your trademark.”

Auzim peste tot de Personal Branding. Ce este el si de ce ar trebui sa ne intereseze?

Brandul poate fi orice: un simbol, un nume, un sunet, o reputatie, o emotie si multe altele, care pot face diferenta intre lucruri si confera o identitate. Brandul personal a devenit in zilele noastre cel putin la fel de important ca si brandul unei companii, deoarece in orice business este vorba de oameni care lucreaza impreuna si care isi pun astfel in valoare abilitatile. El reprezinta, asadar, totalitatea atuurilor noastre, pe care le exprimam in relatii, in munca, in viata de zi cu zi.

 

Identitatea personala se refera la calitatile noastre, nu la defectele pe care le avem.

Se refera la cine suntem, nu la cine nu suntem.

Se refera la ceea ce putem oferi, nu la ceea ce ne lipseste.

 

Cu alte cuvinte, identitatea personala este plusul de valoare pe care fiecare persoana sau companie il poate aduce pe piata. Ea a aparut din dorinta si nevoia membrilor noii generatii de a fi perceputi ca individualitati umane, ca un complex unic de caracteristici si abilitati.

Spre exemplu, noi suntem BackToBasics.ro, iar simbolul nostru este o busola. Back to basics inseamna intoarcerea la valorile fundamentale, valori ce tin de respectul reciproc, onestitate, responsabilitate. Busola reprezinta obiectivul nostru de a redirectiona piata muncii spre colaborari productive si echitabile atat pentru companii cat si pentru angajati, astfel incat sa depasim criza resurselor umane in care ne aflam. Astfel, “insanatosirea” si armonizarea relatiilor de munca este plus valoarea pe care ne dorim sa o aducem pe piata muncii.

Pentru a-ti stabili propria identitate, iti recomandam urmatorii pasi:

1. Realizeaza o introspectie cu privire la propria persoana. Pentru asta, raspunde sincer la intrebarile:

  • Cum se simt cei din jur in preajma mea?
  • Ce conteaza cel mai mult pentru mine?
  • Ce ma face sa zambesc?
  • Ce imi place la propria persoana?
  • Ce as vrea sa schimb la mine?
  • Care sunt valorile si principiilor mele?

2. Cere feedback celor care te inconjoara (colegi, prieteni, familie)

  • Ce apreciaza la tine?
  • Ce cred ei ca ar trebui sa imbunatatesti?

3. Analizeaza feedback-ul primit si compara-l cu concluzia proprie

  • Daca diferenta este mare, e posibil sa te raportezi la cine ai vrea sa fii, nu la cine esti cu adevarat si e nevoie sa reiei introspectia.

4. Stabileste 2-3 puncte forte ca identitatea ta:

  • Exemplu: daca observi ca perseverenta este mentionata de aproape toata lumea, integreaza aceasta calitate in propria identitate. Asta ar putea suna in felul urmator – “Am in vedere intotdeauna rezultatul final si nu ma las doborat de obstacolele intalnite.”

5. Gandeste-te care e plus valoarea cu care poti contribui, prin identitatea pe care o detii.

  • Plus valoarea pentru exemplu de mai sus ar putea fi: “Prin perseverenta, duc lucrurile la bun sfarsit, drept urmare, inspir incredere si oamenii se pot baza pe mine pentru rezultatele promise.”

Haide sa incepem sa ne cunoastem si sa ne construim o identitate personala pornind de la ceea ce putem sa oferim fiecare. Vom avea mai multa incredere in noi si mai multa determinare in viata profesionala, vom fi mai consistenti in actiune si interactiune si vom seta un punct de raportare al celorlalti la noi.

Tu cum doresti sa fii cunoscut si privit de catre cei care te inconjoara si ce vei face pentru asta?

Iti dorim succes in personal branding si te invitam sa ne spui despre identitatea ta si despre valoarea cu care doresti sa contribui in activitatile tale.

 

Cu respect,

Echipa BackToBasics

Author: Andreea Busecan

Updated: 2019/02/07)